Curriculumean aurkitu ditzakegun zehaztapen maila desberdinak landu ditugu taula baten bidez . Lau maila desberdindu ditugu kontuan izanda zehaztapen maila hauek baxuenetik altuenera ematen direla eta bakoitzari buruzko zenbait atal landu ditugu:
MAILAK
Ezaugarriak |
1.MAILA
| 2.MAILA |
3.MAILA
|
4.maila
|
Dokumentua
| Oinarrizko curriculuma diseinua(dekretua): OCD eta DCB. | Ikastetxeko proiektu curricularra: IPC eta PCC. |
Programazio didaktikoa, unitate desberdinen multzoa.
Gelako programazioa:
Unitate didaktikoa.
Jarduerak. |
Bankako egokitzapen curriculuma: CEI eta ACI.
|
Definizioa
|
Marko orokorra da non preskripzio eta orientazio multzo bat formulatzen den hezkuntza eskolarraren asmo eta estrategia egokienei buruz.
- Zer ikasi? Zer ebaluatu?
- Nola ikasi? Nola ebaluatu?
- Noiz ikasi? Noiz ebaluatu?
Bideratzen duen dekretua dela esan dezakegu. Gainera, dokumentu honen bitartez, helburuak, edukiak, metodologiak, gaitasunak, ebaluzaio irizpideak... zehaztuko dira eta hau gobernuak ezarten dituen gutzieneko irakaskuntza eta oinarrizko alderdietatik abiatuko da. |
Ikastetxe zehatz baten baldintzatzaileak kontuak hartuta, Oinarrizko Curriculuma materializatezko hartzen diren erabakiak.
|
*Unitate didaktikoa, ikaste zehatza bideratzen duen programa.
Irakasleek haurrekin zuzenean lantzen dituen unitateak.
*Heziketa ziklo bakoitzean dauden alorreko unitate didaktikoan multzoa hauek ordenatuta eta sekuentzialki agertzen direnak. | Hezkuntza behar bereziak azaltzen dituen ikasleriarentzat, ohiko curriculumean burututako banakako egokitzapena. Ikasleriaren aniztasunari erantzuna emateko aparteko neurria dela esan dezakegu. |
Izaera
|
Derrigorrezkoa, gidatzailea eta preskitiboa.
| Zentro konkretu batentzat: orokorra, gidatzailea, hautazkoa eta orokorra. | Didatiko-Antolatzailea. Talde jakin batean irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren planifikatzailea. | Didaktiko-Antolatzailea. Aniztasunari emandako trataera. |
Arduraduna
Egilea
|
Hezkuntza Administrazioa:
-Zientzia eta Hezkuntza Ministerioa (MEC) -Euskal autonomia erkidegoko konpetentziak. |
Irakasle taldea: edukien irakaskuntza koherentzia eta progresio egoki bat bermatzeko.
| Hezitzaile eta irakasle taldeak. | Gela konkretu baten irakasleak, tutoreak, espezialistak, heziketa bereziko ikrakasleen laguntzarekin. |
Baldintzatzaileak
|
Estatu mailatik datozten legeak: Hezkuntza Sistemaren ordenamendu lege eta erkidegoetakoa (Lomce, dekretua).
|
*Hezkuntza proiektuak, hau da, HeziBerri.
*Oinarrizko curriculuma diseinua(dekretua) OCDA.
*Ikastetxearen errealitatearen ezagutza. | Irakasle taldea. Ziklo edo maila jakin bateko irakasleak. | - Ikasgelako programazioa. - Gizabanakoaren ezagutza. |
Osagarriak/Edukiak
| - Helburu Orokorrak. - Etapako Alor Kurrikularrak. - Alorretako helburu orokorrak. - Alorretako eduki-blokeak. - Orientazio didaktikoak eta ebaluatzekoak. - Oinarrizko Konpetentziak. - Metodologia. | - Zikloetako Helburu Orokorrak. - Edukien saila eta sekuentziazioa. - Oinarrizko konpetentziak. - Metodologia orientabideak. - Espazio eta denbora orientatzeko irizpideak. - Material Didaktikoak. - Ebaluazio irizpideak. | - Zikloko eta ikasturte bakoitzeko helburu zehatz eta espezifikoak. - Ikasturte bakoitzeko edukien planifikazioa edo banaketa. - Ikaskuntzaren denboralizazioa. - Ebaluazio jarduerak. - Erabili behar den didaktikazko materialen antolaketa. |
-Helburuak.
-Edukiak. -Oinarrizko konpetentziak. -Metodologia. -Ebaluzioa. Bi mota desberdintzen dira: esanguratsuak, moldatu behar dira edo adappatazioa eta beste alde batetik, ez-esaguratsuak, unitate didaktikoen aldaketa beharren arabera. |
Adibidea
|
HeziBerri edo LOMCE
|
Ikastetxea: Ikastetxeko hezkuntza proiektua.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/97-03%20HAURHEZK.pdf
|
Irakaslea: Unitate didaktikoa.
| Gorputza: http://neyurna.blogspot.com.es/2010/06/sekuentzia-didaktikoa.html |
No hay comentarios:
Publicar un comentario